Take-Over (Kun desktop)

Hvis du ønsker særlig synlighed om din kampagne er Take-Over en oplagt mulighed.

Her ejer du rammen omkring vores frame på tværs af alle sider i perioden ( kun dekstop )
Take-Over banneret består af to separate filer, og skal sendes som to separate filer:
• Et Topbanner: 930x180 px
• Og Take-Over banner: 2560x1440 px
Lav banneret i en af følgene filtyper:
jpg, png, gif, HTML

Husk vælge Google Ad Manger som ad environment, når HTML laves
Bannerne må max fylde:
• Topbanner: 200 kb
• Take-Over banner: 500 kb
På denne preview-side kan du uploade din Take-Over banner fil og tjekke,
om budskaberne er placeret inden for zonerne:


Klik her for at teste dit Takeover banner

Figur 1: Takeover visualisering

Guide til Takeover banneret

Opret et dokument der er 2560 x 1440 px.

Da Take-over banneret er placeret bagved websitets indhold, skal der ikke placeres væsentligt design/budskaber i det mørkegrå område (1000 px), da det i så fald bliver skjult af medie contenten (Se Figur 1).

Der skal heller ikke placeres væsentligt design/budskaber i toppen af filen, da det tilhørende topbanner ligger ovenpå take-over banneret.

Der skal altså kun placeres vigtige budskaber/vigtigt design i siderne af take-overbanneret.

Synlighed for alle skærmstørrelser

Vil du være sikker på, at dit budskab/logo mm. eksponeres for alle computerstørrelser, anbefales det, at de vigtigste ting placeres i Zone A (Se Figur 1).

Det indhold, som placeres uden for Zone A, bliver ikke vist for dem som sidder på en 13” skærme.

Se eksempel til højre, hvor der på takeover banneret både er placeret vigtigt indhold i både Zone A + Zone B.

Som det ses i Eksempel 1, får seeren hele budskabet med, hvis han/hun kigger på en 21” skærm

Til gengæld får seeren ikke hele budskabet med, hvis han/hun kigger på en 13” skærm.

Vi har erfaret, at mange af vores brugere bruger en 13” computerskærm. Derfor anbefaler vi, at du holder de vigtigste budskaber (såsom tekst, logo, billede) inden for Zone A.

Eksempel 1: Elgiganten. Sådan ser takeover + topbanner ud på en 21” computerskærm

Eksempel 2: Elgiganten. Sådan ser det ud på en 13” computerskærm

Eksempel 3: Share Now Takeover banner, hvor de vigtigste budskaber er placeret i Zone A
(Sådan sendes take-over banneret)
Eksempel 3: Share Now. Mockup. 
Takeover banner med Topbanner og vores Media content (de 1000px) 
Eksempel 3: Share Now. Mockup. 
Sådan vil take-overbanneret se ud på en 13” skærm.